Att dekorera tändsticksaskar och chips rör


Att dekorera tändsticksaskar och chips rör

Jag ska dekorera små tändsticksaskar
och
ett chips rör




måla översidan på asken
jag använde vit snickeri färg
går bra med vanlig hobby färg.
låt färgen torka 
slipa lite lätt när färgen har torkat
sen tar du och penslar på  lim.
nu är det dags och dekorera  
jag använde lite färdiga papper 
med fina mönster
på 
mina

Klipp rent kanterna 
så att det ej sticker ut papper.
slipa lite lätt på kanterna så att inte det blir lösa kanter. 
(då håller sig  asken sig fin länge)
stryk nu på ett lager lack.
Vill man piffa upp lite till så kan man  limma dit lite roseter och pärlor.




Nu chips röret
börja med och slipa röret noga
(jag provade att dekorera den utan slipning)
gick inte alls för hal yta.
Ta pappret du ska klä röret med och klipp 
                                   den så den  är lite större än röret.                                   
 pensla  lim på pappret.
sätt fast den på röret, va noga med och få dit den jämnt och fint
(det kommer och vara lite bubbligt innan det torkar)
men blir fin om man har varit noga med att sätta dit den.
jag limmade dit lite spets på mitt rör. 

 

Kommentarer

Populära inlägg