Griffel tavlor av små ramar


Griffel tavlor med hjärta och spets

Gjorda av trä ramar 
st 17,5 cm x 12,5 cm
dom två med röd ros kommer jag att lägga ut på tradera.
  börjar med utrops pris 39 kr + 15 kr frakt
 eller köp nu 49 kr + frakt
Går bra och beställa här också
för köp nu priset








Först måla jag ramarna
sedan slipa jag dom, sen ett dopp i kallt kaffe.Torka av dom lite,
sen lite slipning när dom torkat.
Sen strök jag på lite svart färg och torka av det mesta.
sen ett tunt lager med vit färg igen och lite slipning när det torkat.
Sen monterade jag på griffel tavlan.
Som jag gjort med griffel tavel plast på rulle,  jag fäste det  på ett  hårt underlag som jag klippt till så den passar ramen.
Man kan använda glaset från ramen att fästa på om man vill.
sen dekorerade jag ramen med en vit virkad spets som jag limma dit på ena lång sidan.
Jag sydde ett tyg hjärta med en ros broderi, 
Ena hjärtat är i Tilda tyg.
Fäste fast hjärtat med en krok, som man även hänger kritan på.
kritans  hållaren är en krok man använder att sätta upp gardiner med, går lätt att byta till ny krita på hållaren.



Kommentarer

Populära inlägg