Min bokängel som jag vikt av en gammal roman





Min bokängel


Ska försöka att beskriva vad jag gjort. 
Boken som jag använde va 20 cm hög.
Jag vek hälften av dom 350 sidorna in åt från början av boken jag tog ett blad i hörnet högst upp och vek ner så långt det gick blir ca halva sidan.Sen gjorde jag likadant med hälften av bladen fast bakifrån så att dom möttes i mitten. Hoppas ni förstår.
Änglar vingarna gjorde jag av 3 st boksidor (annan bok) som jag limmade i hopp,så att vingarna skulle bli breda.Jag sydde dit pärlor på vingarna, gjorde som man trär ett halsband. Pärla, papper osv.
Stor trä pärla som huvud som jag fäste på en tjock blompinne som jag kapa av en bit. 
Halsband med stora pärlor,
sen gjorde jag hål på vingarna i mitten så att jag fick ner blompinnen genom vingarna. Sen gjorde jag ett litet rör av papper som ska va midjan som jag limma fast i boken.
Det går att lyfta bort vingarna och huvudet eftersom dom sitter fast på blompinnen. 
Sen är det bara ta det man har att pynta med
Hjärtat som ängeln har ,har jag dekorerat med en tatuering som man blöter och gnuggar fast
billig och fin dekor.

Här kommer lite bilder








Kommentarer

Populära inlägg