Gjort en förvarings låda av biltemas trästickor


förvarings låda


Ner till på sidan kan man se hur jag gjorde den här förvarings lådan av biltemas trästickor.
Vart riktigt nöjd med den, vet inte riktigt vad jag ska ha i den ännu så den får stå på byrån tills vidare.







Här kommer bilder när jag gjorde lådan


Trästickor från biltema, trä lim och klämmor.
Såga bort en bit på två av sidobitarna..se bild nertill vad jag menar.
Limma dit en sticka i varje hörn, för att lådan ska bli stadigare.
Kom på att jag vill ha en bild på min låda, så jag limma dit stickor på hela framsidan
Måla framsidan vit,eftersom jag ska ha servet bild där, så att den ska synas bra.
  (decoupage teknik).

Pensla på lack, när färgen torkat.
Placera dit servetten den delen med bilden.
Sen duttade  jag försiktigt med penseln på servetten så att denskulle fastna o bli slätt,  på med lite lack på penseln tills jag vart nöjd. 
Lät torka.Sandpappra lite och lacka igen.
Jag måla lite med kallt kaffe för att lådan ska se lite gammal och sliten ut.Lät torka, sandpappra och lacka igen.
Tyckte att den såg lite tråkig ut så jag dekorera den med lite pärloroch jute snöre. 


Kommentarer

Populära inlägg