Fixat till i hallen så man slipper se allt kaos i hallen.... döljer det med spets




Så här ser min hall ut

Vart riktigt nöjd med draperierna och dom gamla möblerna.
Bomulls tyget på draperierna  är så tjockt så att det inte lyser i genom, satt spetstyg fram så att det vart lite mer liv, ser trevligare ut än bara helt vitt och kalt.
Fina gamla soffan och runda bordet som jag har bestämt att det får vara som det är.
Har inte hjärtat att måla dom vita just nu.
Tycker att det passar precis i mitt lång smala hall, 
precis som dom är.






Här är bilder på hur jag gjorde mina draperier
Jag börja med att sy två längder i grovt bomulls tyg.
Sen sydde jag på spetsen efteråt, placerade spetsen så att det vart en söt liten spets kant i en kant på båda längderna.
Klippte bort överflöd av spetsen på andra kanten och sydde i hopp med bomulls längderna.







Kommentarer

Populära inlägg