Sydde fladdermöss till barnbarnet i dag





I går och i dag hade jag söta barnbarnet Wille hos mig,
 eftersom han va lite hängig  och  mamma jobbade.
Igår letade vi efter några roliga tekningar på nätet,
 med halloween tema som vi kunde skriva ut,
så han skulle  ha nått roligt att måla,
  det hitta vi + fladdermusen, 
Så jag sa att jag kunde pröva att sy en och fylla med vadd, 
det gick bra så det vart två stycken.
Wille tyckte att dom vart jätte fina.


Jag skrev ut mallen och klistrade fast mönstret på tjockt papper.Klippte sen ut mönstret,
  placerade den på dubbelt svart bomulls tyg,
  rita runt motivet med en vit mönster penna. 
Sen va det bara att sy efter markeringen, men jag  lämnade en öppning så att jag kunde vända och fylla den med vadd.
Jag klippte ut fladdermusen efter att jag sytt.
Hackade kanterna noga så att det inte skulle bli så bubbligt
och fult.
Det va lite piller med att vända fladdermusen, men det gick.
Sen fyllde jag den med vadd och sydde igen öppningen förhand med små små stygn.

Kommentarer

Populära inlägg