Nu är min änglar gran klädd med pynt i gammal stil :D



I dag har jag fixat med granen

Ja det tog ett tag, va tvungen att leka akrobat för att få fram den från förådet.
Granen låg på tre olika ställen i förådet, man våga inte kliva runt så mycke så det va bara o ta en pinne och fiska efter delarna :D
Väl inne med granen så hitta jag delarna till foten bland julsakerna som redan va fram fiskade sen första advent.
Jag fick ta i med hårdhanskarna för att få dit delana till foten med hammare.
Såg inte specielt fint ut så jag beslutade mig för att ta bort delarna, 
det va ännu jobbigare, men skam den som ger sig....
Ut på altan och leta fram en gammal järn hink.
Den va rund och  bulig i botten, 
så då va det bara att använda hammaren i gen.....
gick mycket lättare att tukta hinken :D
Så ner med tidningar i hinken lämnade ett hål 
för granen att stå i.
Nu äntligen blir det pynta av. 
Så glad  :D :)
Jag linda smalt silvrigt glitter på ljusslingan,
så att inte kablana ska synas.
Sen linda jag ljusslingan på granen.
Sen på med mitt pynt.
 bland annat kristyränglar som  jag gjort i gammal stil.
Vart mycke änglar
och 
slut finnish ängeln på toppen med lampa under kjolen :D
kallar ängeln
Ernst ängel av tårtpapper







Kommentarer

Populära inlägg