Tomteluvor till köket vart det sytt i dag




Söta tomteluvor till köket

Köpte billig velour tyg och pläd på jysk.
Som jag använde till mina luvor.
Som jag ska ha till köks stolarna och köks soffan.
Inte svårt alls att göra den här modellen.
Elastiskt tyg har jag använt.
Jag mätte runtom på ryggstödet.
Jag ville inte ha mina så långa så längden på luvan tog jag 80 cm lång, sen det vita lurviga 15 cm.
Först sydde jag i hopp långsidorna till en tub  röda tyget.
Sydde  i hopp kortsidorna på lurviga vita tyget till en tub.
Sen vek jag det vita dubbelt, det ska va mudden till luvan.
Nålade fast mudden så att sömmen kom på avigsidan när jag sydde.
Sen klippte jag ut fyrkanter av vita tyget,
som jag gjorde tofsar av till luvorna, stoppade bomull på fyrkanten, tog en liten gummisnodd o formade en boll, men lät överflödigt tyg va kvar nere på bollen, för montering på luvan, det syns på bilderna hur jag gjorde.



Här är lite bilder på hur jag gjorde.





  

Kommentarer

Populära inlägg