Krans med tyg ägg och söt dunig kyckling






Påskkrans
*shabby chic*

Sötaste Påskkransen med spetsremsor runt en metall ring.
Med en söt liten dunig kyckling stående på en 
spetsprydd tyg ägg.
Denna krans är ca 27 cm rakt över (diameter).
Visar med bilder och lite text hur jag gjort den längre ner på sidan :D 
Går att beställa en.


 Pris : 169 kr + frakt 28 kr
Jag sam fraktar 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
så skickar jag betalnings upp gifter till dig.

kika gärna in i min webb butik

Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också














Här är lite bilder på hur jag gjorde kransen
Ägget har jag sytt i dubbelt tyg.Vitt bomullstyg och spetstyg.
Stoppade den ganska mycket  med vadd/bomull för att den ska hålla formen bra.
Sydde ihop stopp hålet.
Avslutade det med att sy dit en vit virkad bomullsspets runt ägget.
Kransens stomme är i lite tjockare järntråd som jag formade till en cirkel med hjälp av en kastrull som mall :DJag klippte remsor av spetstyg ca 2-3 cm breda , som jag satt dit på stommen, se bilderna hur jag gjorde det.
När jag var nöjd med det så tog jag tagg saxen och friserade kransen lite.
Nu är det dekorationen kvar att göra :DMed sydda ägget, duniga kycklingen, pappers ros i gult.
(kände att jag kunde lyssna lite på Gubben, 
som vill att det ska va gult till Påsk :D)
Stor vit sidenrosett.
Upp hängnings ögla i lite smalare sidenband.

Kommentarer

Populära inlägg