Påsk flaggspel/vimplar med söta kycklingar





Söta kycklingar och prickigt till påsk


Nu har jag sytt några  flaggspel/vimplar med söta kycklingar till påsk.
Flaggspelet är sytt i  två olika bomulls tyger, vitt och gul vit prickigt.
med 7 stycken vimplar. 
Vimplarna är sydda i dubbelt lager tyg (vändsydda vimplar), 
Dekorerade med vit virkad spets,söta kycklingar  från servetter.  
Vimplarna är ca 17 cm höga och ca 13 cm breda.
Det är ca 2 cm mellan vimplarna.
Flaggspelet är ca 105 cm, (utan snörena i ändorna).
Sidenband för upp hängning.
(på båda sidor 1 meter ) 

Kycklingarna har jag klippt ut från servetter och strukit på
thermofix /vliesofix,(med lim på båda sidor),
på baksidan när jag har tagit bort alla lager av servetter
 så att lagret med bilden bara är kvar.
Sen Penslade jag på decoupage lim
 (för textilier) 
på kycklingarna och lät det torka i 24 timmar.
Sedan strök jag på baksidan så att det blev fixerat.
Gör så för att man ska kunna handtvätta försiktigt.
Visar med bilder nere på sidan.

Pris : 129 kr + frakt 14 kr
Jag sam fraktar 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
så skickar jag betalnings upp gifter till dig.

kika gärna in i min webb butik

Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också












Kommentarer

  1. Lika roligt att titta in till dig och se på din idéer... de tycks aldrig ta slut! Jag önskar dig en härlig söndag. Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack söta du :)
    Ha en fortsatt trevlig Söndag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg