Tilda ängel med kläder av ett gammalt lakan med knypplad spets



Tilda ängel med ett hjärta med monogram

Denna ängel har jag sytt kläder till av ett gammalt lakan och en gardin.
Har försökt att använda all den fina knypplade spetsen från lakanet när jag klippte ut delarna till kläderna.
Tog även rätt på monogrammet,
som fick bli med hjärtat.
Ängeln fick en underkjol av gardinen i tunt tyg med broderier, 
även den en gammal textil från förr.
Jag använde även lite broderier från gardinen till klänningen,  
som jag sydde fast framtill på klänningen.
Hon har knäveck, så hon kan sitta fint.
Bak till vid vingarna sitter det fast ett vitt sidenband för upp hängning.
Mönstret på kroppen är från en bok av Tone Finnangers,
 på Tilda änglar. 


Denna ängel kan jag inte göra  fler lika av,
 eftersom spetsen varierar från gamla textilier.

 Ängel  Pris: 600 kr + frakt 42 kr
Jag sam fraktar 
Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
så skickar jag betalnings upp gifter till dig.

kika gärna in i min webb butik

Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också








Kommentarer

Populära inlägg