Pysslat i hopp sista Påskpysslet för i år en dörrkrans



Söt dörrkrans


Har pysslat i hopp en dörrkrans som sista Påskpysslet för i år.
Som jag gjorde till en tjej som gillar kaniner :D
Tänkte att hon kanske kunde ha den året runt på dörren där hennes kaniner bor,
om hon bytte ut roseten efter årstid.

Jag plockade kvistar ute i naturen där dom har varit och gallrat, så då vart det ju även återvinning eftersom att jag tog det från marken :D
Jag började med att forma två runda ringar av grövre ståltråd, sen två långa öron och monterade i hopp alla delar med lite tunnare ståltråd.
Sen virade jag dit kvistar och fäste fast dom vartefter med tunnare ståltråd.
Sen målade jag med flera lager av vit målar färg som jag blandade i hopp 
(chalk paint färg)
Sen lackade jag den.
Jag gjorde en stor tofs av garn som jag borstade upp så att den vart fluffig.
Ögon och näsa använde jag två svarta pärlor och en liten fluffig boll.
Söt vart den tycker jag 
och
även hon som fick den 
:D











Kommentarer

Populära inlägg