Tavlor som jag gjort i gammal stil * shabby chic *




Tavlor i gammal stil 
shabby chic 



Jag har  gjort motivet på baksidan av canvastavlan. 
för att få en riktigt gammalt utseende på tavlorna.
Jag började med att riva sönder kanterna på tavelduken, där den har häftats fast , syns på bilder vart jag menar, inte för mycket eftersom att duken ska sitta kvar på ramen :D  
Sen målade jag hela tavlan med vit snickeri färg.
Lät torka....
Jag penslade på med lim på tavelduken rikligt
innan jag la dit servetten.
Ta bort alla lager av servetten så att bildsidan är kvar.
Sen duttade jag med penseln tills jag fick dit servetten utan en massa bubblor.
Lät det torka och penslade på ett lager lack på servetten.  
Sen lät jag tavlorna torka ett dygn.
Nu blötte jag lite svinto som jag gned runt med på hela tavlan och ramen,, men va försiktig med bilden, skrapa med kniv och slipa lite med sandpapper :D 
 Sen lackade jag hela tavlan
Dom är 20 x 20 cm. 
Bilder ner till visar hur jag gjorde.


Pris : 129 kr + frakt 28 kr



Så här gjorde jag :D 
















Kommentarer

Populära inlägg