Vita lampkjolar med spets *shabby chic*

                             

Lampkjolar
shabby chic

Idag har jag sytt några lampkjolar i vitt bomulls tyg,
dekorerat med nylon spets och virkad bomulls spets.
Längre ner på sidan kommer jag att visa med text och bilder på hur jag gjorde dom.
.Storlek: 26 hög och 77 cm runt om. 
Dragsko upp till med bomulls band, 
som man drar i hopp kjolen till önskad bredd upp till och knyter en rosett. 
Jag visar kjolen med en stomme som är 33 cm runt om.

 Pris : 149 kr + frakt 14 kr
Jag sam fraktar 


Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
så skickar jag betalnings upp gifter till dig.

kika gärna in i min webb butik


Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också






Bomulls tyg 80 x 28 cm +  spets 80 cm, min är 16 cm bred.Sy i hopp kortsidorna på både bomulls tyget och spetsen.
zick zackad eller overlocka ena fåll kanten på bomulls tyget.

Fålla kanten (den som inte är zick zackad)Min fåll är 1,5 cm bred.

Trä på spetsdelen på lampkjolen, Låt den sluta vid fållen och nåla fast kanten upp till så blir det lättare att få spetsen rak.
Sy fast med rak söm.

Jag gjorde en dragsko(kanal)  i bomulls tyg. Vitt bomulls tyg  4 cm brett som jag vek dubbelt, 
sydde dit en smal virkad bomulls spets på frans kanten.
Min kanal placerade jag så att den började 8 cm räknat upp i från.
Nåla dit kanalen så att den döljer kanten på spetsen.
båda ändor på kanalen ska mötas i mitten på lampkjolen där bomullsband ska i, 
se bild.

Bandet till kanalen använde jag snedremsa i vitt bomulls tyg, 
som jag vek dubbelt,  även  änderna på bandet, 
( klippte till lite så att det inte ska bli så  tjockt ock klumpigt att sy i). 
Bandet ska va ca 84 cm långt.
När jag har trätt i bandet , så ser jag till att bandet tittar ut lika mycket  på båda sidor, då syr jag en söm mitt bak där bandet går så att man inte råkar dra ut den. 

Sist syr jag dit lite bredare bomulls spets upp till på kjolen.


Hoppas att ni förstår beskrivningen :D 


Kommentarer

Populära inlägg