Tilda ängel i lång vit volangklänning *Shabby chic*






Ängel  i lång vit volangklänning 
*Shabby chic*


Hennes klänning är i vit bomulls tyg.
Dekorerad med vit bomulls spets, siden rosetter, 
ros bilder som jag klippt ut från servetter och monterat dit med decoupage teknik.
Under klänningen bär hon 
korta mamelucker med spetskant. 
Hon håller en stor vit ros i sina händer. 
Runt halsen bär hon ett fint hjärtan halsband. 
Hon har långt brunt hår.
Fina små spets skor har hon på sig,
 dekorerade med sidenrosett och pärla.
Hon har knäveck, så hon kan sitta fint.
Bak till vid vingarna sitter det fast ett vitt sidenband,
 för upp hängning.
Ängeln är ca 80 cm lång.

Mönstret på kroppen är från en bok av Tone Finnangers,
 på Tilda änglar. 


Om man vill beställa  en som henne så går det bra :D


Tilda ängel  Pris: 500 kr + frakt 42 kr
Jag sam fraktar 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
så skickar jag betalnings upp gifter till dig.

kika gärna in i min webb butik
Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också







Kommentarer

Populära inlägg