Gjort en liten köksö *Shabby chic*







Gjort en liten köksö 

Har det lite trångt i köket så då köpte jag en rullvagn från IKEA "bekväm heter den.
Den har 2 hjul så det är jätte bra så
 jag kan flytta runt på min lilla ö :D 
Men för att den skulle passa in hos mig så måste den bli lite *shabby chic*
Jag målade den några gånger med vit snickerifärg ut späd med vatten, när färgen torkat nästan, så tog jag en trasa som jag doppade i genomskinligt lack,
 gned in med  på ön.
Jag fick slipa och gnida på med lack 2 gånger.
Medan jag väntade på att ön skulle torka mellan varven så sydde jag en gardin till ön :D
Den sydde jag av billigt lakan från IKEA.
Räknade ut att lakanet passade precis om jag lät ena långsidan på ön vara utan gardin och vek lakanet så att det blev två lager tyg, 
understa lite längre , det ser ni på bilderna, 
så sydde jag en ca 2 cm kanal upp till,
 så den passade för min breda resår.
Sen dekorerade jag med lite volang och spets.
Kom på när jag monterade dit gardinen att jag måste göra nått så att gardinen inte glider ner från ön, 
så då åkte borren fram, 
jag la bara dit borren och höll den mot benens över kanter och borra så det blev jack som gardinen vilar i mot, 
på bilden där spets rosetten är ,
har jag en krok som jag fäst resår sluten, 
så att det går lätt att ta bort gardinen och tvätta.
Jag är nöjd och glad,,,,,
Ska låta den torka lite mer innan jag ställer saker på den :D 



















Kommentarer

Populära inlägg