Tilda Lucia och stjärngosse änglar till jul :)



 Tilda godnatt änglar som klätt ut sig igen :D



Har fått bestämning på en Tilda Lucia och stjärngosse.
 Så roligt att sy lite nya änglar :D
Kropparna är  förstorade godnatt änglar, precis som pippi som jag sydde till mitt söta barnbarn Miranda.
Dom är 60 cm långa från topp till tår :D
Linnena  är sydda i vitt bomullstyg.
Lucia linnet är dekorerad med lite vit virkad bomulls spets.
Struten är sydd i samma tyg och stoppad med vadd, stjärnorna har jag gjort med min silhouette maskin och strukit fast  dom.
Stjärnpinnen är tjockt guldfärgat papper, gjorde stjärnan dubbelt så att träpinnen är limmad i mellan dom.
Lucia kronan sydde jag en kanal som jag stoppade med vadd och sydde i hopp till en cirkel, sen mätte jag ut avstånden till vart ljusen ska va och tog hål där limma och satt ner ljusen som jag gjort av blompinnar som jag sågat, vässat och målat.
Syr gärna upp fler om nån skulle vilja beställa :D


Pris: styck  500 kr + frakt 52 kr

Jag sam fraktar 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
så skickar jag betalnings upp gifter till dig.

kika gärna in i min webb butik
www.kickissyttnyttochnott.se
Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också
http://www.tradera.com/auktioner/Kickis_Sytt_Nytt_och_Nött


 Lite bilder när dom inte va riktigt klara :D 

Kommentarer

Populära inlägg