Gammal gunghäst blev en rosa enhörning till söta barnbarnet :D




Enhörning med guldkronor på 
änglavingarna
😇 


 Köpte en gammal gunghäst för en billig peng.  
Som jag nu har gjort i ordning till söta barnbarnet.
Hästen va i manchester tyg och stoppad med halm. 
Jag tog bort allt på hästen så det bara va trä stommen kvar,
trodde att det skulle va lite hull på den 😊
Ner till finns bilder på när jag höll på och gjorde i ordning enhörningen i helgen.





Så här gjorde jag 😄 
Jag köpte en rosa mjukis pläd.
 som jag tyckte va i så fin rosa färg.
Wellpapp för att få lite hull på benen, 
jag limma lite med karlssons klister.
Lindade hela kroppen med tjockt mellanlägg så hästen såg ut som en mumie😂
Manen och svansen gjorde jag av ullgarn.
Prinsess kronorna har jag gjort med min silhouette maskin.
Änglavingarna kan man lätt ta bort, 
dom sitter med kardborreband,
den sträva delen sitter på vingarna.



Kommentarer

Populära inlägg