Tilda ängel med decoupage teknik på klänningen och hjärtat



Ängel  i  vit klänning med rosa detaljer
*Shabby chic*

Hennes klänning är sydd  i vit bomulls tyg.
Dekorerad med vit bomulls spets, siden rosetter, söta rosor,
ros bilder som jag klippt ut från servetter och monterat dit med decoupage teknik.
Under klänningen bär hon 
mamelucker med spetskant. 
Hon håller ett vitt tyg hjärta med likadana rosor
 som på klänningen i sina händer. 
Runt halsen bär hon ett fint hjärtan halsband. 
Hon har långt ljust hår.
Fina små vita skor med rosa  rosetter har hon på sig.
Hon har knäveck, så hon kan sitta fint.
Bak till vid vingarna sitter det fast ett vitt sidenband,
 för upp hängning.
Ängeln är ca 80 cm lång.

Mönstret på kroppen är från en bok av Tone Finnangers,
 på Tilda änglar. 



Den här modellen kostar 500 kr + frakt 58 kr

Skicka lätt spårbart med posten 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
Så skickar jag betalnings upp gifter till dig.
Har även en facebook sida där man kan skicka pm (personligt meddelande) till mig 
kickis sytt nytt och nött 
kika gärna in i min webb butik
www.kickissyttnyttochnott.se
Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också
http://www.tradera.com/auktioner/Kickis_Sytt_Nytt_och_Nött



Kommentarer

Populära inlägg