En söt käpphäst till söta barnbarnet



Käpphäst



Barnbarnet önskade sig en käpphäst, 
så då vill man ju uppfylla hennes önskan 😄
Hittade ett mönster på nätet som jag använde, 
mönstret finns längst ner på sidan.
Till hästen använde jag lite tjockare brun  krossad plysch.
Stoppade hästen med bomull ganska hårt.
Grimman gjorde jag av tjockare rosa bomullsband, ringarna på grimman är fina budskapsringar som det står Änglavakt på.
Manen gjorde jag av vitt ull.
Ögonen målade jag dit med permanent pennor.
Fick inhandla ett kvast skaft som jag sågade till en passande längd,
skaftet har jag tryckt in precis till pannan på hästen.
Satt lim på skaftet innan.
 Sydde med stora stygn ner till på huvudet med grov varp tråd,
drog i hopp det sedan så att det satt runt skaftet ordentligt,
sen på med mer lim och satt dit lite jutesnöre för att det ska hålla lite bättre.  
Barnbarnet vart nöjd och glad över hästen 😄




Kommentarer

Populära inlägg