torsdag 29 november 2012

Två fina Tilda dockor

Tilda ängel sydd av mig , efter Tone Finnangers mönster och egen fantasi.

tilda är sydd i bomulls tyg och är ca 60 cm lång

Klänning och mameluckerna

är i vitt bomulls tyg ,

dekorerade med vit virkad

bomulls spets.

i händerna håller hon ett metall

hjärta med en liten röd ros


bak till vid vingarna sitter det sidenband så man kan hänga upp tilda
Sålda
  

Tilda ängel sydd av mig , efter Tone Finnangers mönster och egen fantasi.

tilda är sydd i bomulls tyg och är ca 77 cm lång

Klänning och mameluckerna

är i vit krossad plysch

i händerna håller hon ett tyg hjärta med skrivna ord

även röd snö stjärna i metall tråd

hennes skor är dekorerade med söt rosest och pärla

i öronen har hon pärla örhängen  

bak till sitter det sidenband så man kan hänga upp tilda



 


Finns ute på tradera nu
utrops pris  börjar på 79 kr





2 kommentarer:

  1. Jag beställer gärna en fin docka av dig. Ska den i vårt sovrum som har samma ängla tapet som du på en vägg. Resten är vitt i rummet med lite rosa och grått som pricken över i. gillar det romantiska så vet du nog vad som skulle bli bra hos mig.//Jill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Syr gärna upp en till dig :D
      Du kan väll skriva till min e post kickioskarsson@hotmail.com
      så vi kan ha kontakt via den

      Radera