Gammalt fönster blev fotoram och hylla till mitt vardagsrum *Shabby chic*




Fönstret blev en fin ramhylla
till korten på barn och barnbarnet
*Shabby chic*



Så här gjorde jag
Jag  skrev ut bilderna på matt fotopapper i svart vitt.
Jag tejpade upp fotografina på glasets baksida, både upp till och nertill med smal tejp.
På utsidan (fram till) använde jag smalt dubbelhäftade tejp.
För att fästa fast den vita spetsen, som
döljer tejpen som jag satt fast korten med.
Även spets tyget  på bak sidan, använd jag samma tejp.
Då går det lätt att sätta i nya foton om man vill .
Köpte en planhyvlad planka på en brädgård för ca 40 kr,
som jag skruva fast underifrån så att jag fick en hyllplan för mina små ljus påsar.
Jag satt dit 3 st upp hängnings öglor på mitt fönster.
Sitter bakom dom rosa rosorna som döljer dom.
Jag är jätte nöjd med min fina ramhylla.

Så här såg fönstret ut när jag köpte det på återvinningen,
för 150 kr.
 Här har jag skrapat och sandpapprat det.

Kommentarer

  1. Å vad fint! Nu har jag också satt upp mitt fönster vart jätte bra tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...nu behöver man flera fönster att göra nått fint av.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg