Egen designade kuddar till vintern, med lite vägledning


Vinter inspirerade kuddar 
i bege och svart bomulls tyg
med vinter motiv i gammal stil
SÅLDA


Så här har jag gjort
vinter tyget är 45 x 45 cm och svarta är 45 x 30 cm
en svart tyg bit i varje ända på vintertyget
pressa i  sömmen och vik räta mot räta se bild.
sy en söm ca 1,5 cm i båda sidorna.


Sy  nu i hopp kuddens långsidor.
och siksaxa sömmen.




Fålla upp i änderna.





Jag gjorde egna inner kuddar
i vitt tunt bomulls tyg.
stoppade med vadd.
mina inner kuddar är  40 x 50 cm.


 


 

Här är det bilder på när jag 
fixar till ändorna på kuddarna.
jag använde svart resår som jag gjorde snoddar av
som jag snodde runt kudd ändorna
och dekorera med rosetter.
att jag använder resår är att det går lätt att ta ut inner kudden , när man behöver
tvätta överdraget eller skifta  överdrag.







Kommentarer

Populära inlägg