Nytt jul pynt av gamla jul kulor



Julkulor på rad till jul


Letade fram några gamla julgrans kulor,
 målarfärg, pensel och blompinnar.
lättare och måla kulorna när man har pinnarna
till hjälp.



Måla kulorna och fästena för upp hängning.
Jag måla mina 2 gånger.
Låt torka ordentligt.
Slipa nu upp ytan med sandpapper  där bilden ska sitta.




Jag använde fina änglar klistermärken
till mina kulor.
man måste klippa smala jack på klistermärkena,
så att dom formar sig med kulan.
sen trycker man dit dom försiktigt
så att allt fastnar ordentligt. 




Mina kulor ska se gamla och slitna ut
så jag slipar dom med sandpapper för att få dom att se ut så.
Jag ska använda mina målade klädnypor
till och hänga upp mina kulor med,
så jag trär lite grövre silver tråd genom metall öglan på klädnypan, 
 sen trär man i upphängnings öglan på kulan.
                        



här har jag  knutit rött snöre till en rosett på kulorna.
Nu är dom färdiga att hängas upp.
Ställningen som jag har hängt mina kulor på 
har jag köpt på IKEA
för en billig peng.
19 kr på jul avdelningen.



Kommentarer

Populära inlägg