IKEAS pepparkaksburk har blivit rosig och fin









Nya kak burken






IKEAS pepparkaksburk
ska få nytt liv med lite färg och servetter.
börjar med att slipa lite,
för och rugga upp ytan .






Jag använder trä/hobby lim som jag spär ut med lite vatten.
som jag limmar dit med,
penslar på burken först och lägger dit servetten och jämnar till,
jag va inte så noga eftersom jag ville ha lite veck.
låter torka.



sen slipar jag lite på ytan så att det ser lite nött och gammalt ut
avslutade  med ett lager lim.




Nu det roliga
att dekorera burken med vit fin bomulls spets
och
vitt siden band.


Och 
pricken över i ett
knoppen.
jag borra ett hål i mitten av locket.
så gjorde jag en knopp av en stor trä pärla som fick servett på sig.
skruva dit med en lagom stor skruv.
spetsen stack upp en liten bit så jag placerade dit en liten metall pärla.
Klart.


Kommentarer

Populära inlägg