cylinderkudde "shabby chic"




cylinderkudde
"shabby chic"

Kommer att lägga ut kuddfodralet
 på Tradera under alias ruffpuff
 jag börjar med utrops pris 69 kr + 25 kr frakt
eller köp nu 149 kr

Går bra och beställa här också
för köp nu priset



 Sydd i bomulls tyg
fodrad med bege bomulls tyg.
Dekorerad med
spets, på struken bild,hjärtan berlock
och vitt siden band



 st ca 58 cm runt om och ca 76 cm lång.
det är kanaler i båda ändorna med  vitt sidenband
för att dra i hopp kuddarna.
Jag har rullat i hopp en 50 x 60 cm  kudde i fodralet som är lätt stoppad.











Bilden är på struken på ett vitt
bomulls tyg,
dekorerad med vit virkad spets.La lite vadd mellan tyg biten
och fodralet, så att bilden blev lite upp höjd.
I ändorna har jag rynkat dubbel vikt nylon tyg.
Sen sydde jag dit vit virkad spets.
Den ena  spetsen har jag trätt i vitt sidenband så man kan dra i hopp kuddfodralet.

Kommentarer

Populära inlägg