Nu har dynorna till utemöblerna fått nytt överdrag





Nu är dynorna på plats med nytt överdrag



Ser ut som en hel ny grupp,
nymålade och ny klädda.

Jag tog vad jag hade hemma, söt gråsvart mönstrat bomulls tyg.
Tyget va ca 145 cm brett, så jag tog det som längd på dynorna,Jag lät överdraget va långt så jag klippte inte bort något av tyget utan vek in det när jag trädde in dynan i fodralet,
går lätt att ta av och på för tvättning.
Vek tyget så att det bara vart en sömn på längden på överdraget, sydde i hopp ena smala kanten  och långsidan.Som en påse.
På överdelen  sydde jag ett hörn i båda ändorna ,så det inte sticker upp en kant i hörnen. Till mina dynor gick det åt ca 6 meter eftersom det inte spelade nån roll hur jag hade  

Ska man göra som mig så måste det gå och ha tyget åt vilken håll som helst.
Annars så går det åt mycke mer tyg till stora dynor.

mina dynor är  52 x 116 cm









Kommentarer

Populära inlägg