I dag gjorde jag en ny picknickkorg av en gammal korg





PICKNICKKORG

I dag gjorde  jag om en gammal korg
till en picknickkorg.
 

Här började jag med att måla korgen vit.
dekorerade sedan med en fin servett, jag använde decoupage lack/lim till det.
Använde samma bild på andra sidan också.


Här syr jag tyget till korgens insida.
Jag ställer korgen på tyget och ritar en bit utanför,
så det blir sömsmån.
Sen tar jag mått runt om på korgen, klipper till så att det blir sömsmån även här och syr i hopp kortsidorna, rynkar tyget så att den passar botten.
Syr i hopp botten delen med sidodelen.


Här provar jag tyget till korgen.
Klipper upp för handtaget på båda sidor, siksackar kanterna.
syr dit spets, låter en bit spets hänga utanför slitsen en bit, ska göras rosetter av för att sätta fast tyget på korgen.
Klädsen kan lätt tas bort och tvättas.



Söt liten tags va jag bara tvungen att göra





En  förvarings påse till termosen.
Använde vaxduks tyg till fodret i påsen.
Dekorera med en spets kant, som också döljer kanten upp till.
en spets lite längre ner som jag satt vitt sidenband i så man kan stänga igen påsen.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg