Ängla Vimplar/flaggspel *shabby chic*




Ängla Vimplar/flaggspel
*shabby chic*






Mitt eget fina  flaggspel

Är man sugen på ett likvärdigt , så är det bara att höra av sig.
kostar 125 kr + frakt 12 kr

Här är det lite bilder på hur jag gjorde.
Jag använde lite kraftigare bomulls tyg.
Transferpapper (för skrivare) papper från Biltema till mina bilder.
Små söta rosor av keramik liknande material från Panduro.
Spets, ros berlock och grovt snöre.




Jag sydde mina vimplar ofodrade,
använde overlock söm i alla kanter.
Jag tog ett pekfingers bredd på avståndet på vimplarna.
I båda ändor på vimpel spelet sydde jag dit det grova snöret,
för upp hängningen.


 Limmade  dit dom söta rosorna,
nertill på vimplarna,
med ett limm som man kan limma det mesta med (färg löst)



Förde över
ängla text och ängla bilderna.
Det är en beskrivning hur man gör i förpackningen 
när man köper pappret.
Inte svårt att göra.



Kommentarer

Populära inlägg