Tyg tabletter/tallriksunderlägg och servett hållare





Tyg tabletter/tallriksunderlägg och servett ringar


Detta sett är sytt i vitt bomulls tyg.
Dekorerade med vit virkad spets och på strukna änglar bilder på servett hållarna.
storlek  ca 42 x 31 cm

Längst ner på sidan  finns det bilder på hur jag gjort dom.

Går bra och beställa här på bloggen
för köp nu priset

Kommer att lägga ut dom på Tradera under alias ruffpuff
  2 pack underlägg + 2 pack  servett ringar
  börjar med utrops pris 89 kr + 25 kr frakt
  eller köp nu 125 kr + frakt





Här en liten beskrivning på hur jag har gjort


,
Jag använde vitt bomulls tyg och vitt tunnare flease tyg.
Tre lager tyg.
bomulls tyg, flease sen bomull.
Först  bomulls tyg + flease sydde på spetsen på underläggen.
Sen la jag på ett lager  bomulls tyg och sydde i hopp alla lager, lämna en liten öppning så att jag kunde vända underlägget.
Sydde öppningen för hand. Strök underlägget och avsluta med en söm längs kanterna.
Hjärtat
La bomulls tyg, flease tyg och bomulls tyg,
placera en spets bit rakt över hjärtat.
sydde en overlock söm runt hjärtat och spets änderna,(spetsen ska bara fästas i sidorna)
Lättas att sy hjärtat är att rita upp hjärtat på tyg,
sy sömmen och klipp ut den sen.
klipp inte i sömmen utan en bit utanför.
Sen tog jag och rugga upp sömmarnas kanter så att det ser fransigt ut.
strök på fina änglar bilder. 

Kommentarer

Populära inlägg