Mitt pepparkakshusbygge

























               Mitt pepparkaksbygge i år     





med söta tomtar i mandelmassa som jag 
också  gjorde.




                  Började med att göra en platta att ställa huset på.
Tog en bit kartong som jag klädde med bakplåts papper.
Häftade dit glitter på kanterna.



Hade otur att få ett trasigt tak.
Men som tur var så gick det  att laga med glasyr.
Jag dekorerade hus delarna innan montering, va mycket 
smidigare att göra så här.




Jag monterade i hopp huset med glasyren. Ångrar  att jag gjorde det, var väldigt svårt att få huset att stå, det är därför jag placerade dit saker som stöd.
 mycket lättare och hållbarare med smält socker.
Så det blir smält socker nästa år.




 Sen på med  skorstenen och sista godiset  på taket.
Sen det roliga att placera ut tomtarna, ljusslingan med led ljus och den andra dekorerna.
Är så nöjd med mitt lilla hus.



Kommentarer

Populära inlägg