Nu har jag fixat köksskåpen






Nu har jag fixat köksskåpen



Fick fina rosa servisen i julklapp av barnen, deras sambon och lilla barnbarnet.
Tallrikarna är så stora att det inte gick att stänga skåpluckorna, så då hade jag en orsak till att ta bort luckorna som jag velat ta bort ett tag.
Vart så nöjd så.

Så här gjorde jag. 



Så här såg det ut innan


Bort med luckorna och tvätta rent.


Mätte sidorna i skåpet, bredd och längd.
Klippte ut 4 st bitar i vit tapet som man kan torka av.
Jag limma i kanterna lite gran.
(eftersom jag hyr lägenheten så ville jag inte limma dit det helt, måste ju ta bort det när jag flyttar nån gång )
Jag satt tapet eftersom jag hade fullt med hål , så att man ska kunna flytta runt på hyllplanen, inte snyggt.



Skruva bort gångjärnen och magneterna.
(la allt det i en påse som jag knöt fast i ett skåp handtag eftersom att det ska dit igen när jag flyttar nån gång)



Jag pilla in lite vadd i hålen där gångjärnen satt.
(Lätt att ta bort)



Nu ska spetsen monteras dit på ett smart sätt.
Jag ska sätta dit virkad bomulls spets.



Jag spika dit små spikar i varje hörn
och 
 mitt i mellan
både på  höjden och bredden.



Mitt i mellan skåpen tog jag en mellan spets.
Två spikar uppe på skåpet, nertill kila jag in kanten mellan skåp och lampa.
Runt hela skåp stommarna använde jag en hel bit spets.
hyllplan en bit till två hyllplan..
Alt går att bara haka av vid tvätt.






Eftersom jag gillar rosetter 
så vart det några  vita siden rosetter
som pricken över i ett.







Kommentarer

Populära inlägg