Gjort mönster och prototyp på ett dekorations ägg i tyg




Första tyg ägget
Vart nöjd med den, så i morgon ska jag sy flera ägg och dekorera dom.


Här kommer bilder på hur jag gjorde den



Först leta jag fram ett pappers ägg mall i mina gömmor.
Sen scannade  jag in den i datorn,  förstorade den och skrev ut den på skrivaren.
Jag gjorde in snitt både upp till och ner till på mönstret.
Mina mått syns på bilden, ägget är 21 cm lång.
Jag ritade upp mönstret på dubbelt vitt bomulls tyg,
ritade efter mönstret även insnitten.
Klippte ut mönstret utan sömsmån.


Sydde in snitten, ganska nära kanten. 
Sydde längre in än markeringen, så att det inte vart ett tvärt slut.
Sen la jag ägg halvorna räta mot räta och nålade så att in snitten mötte varandra.
Sydde i hopp ägget, men lämna en öppning. 


Vände ägget till rät sidan, fyllde den med vadd och sydde i hopp öppningen med små små stygn.






Kommentarer

Populära inlägg