Sydde söta små monster med mitt 7 åriga barnbarn i dag




Glad kille som visar upp sitt första monster

Boken köpte jag på Dollarstore för 20 kr.
Jätte enkla monster mönster.
Alla monster har ett namn, en rolig  detalj.
Dom jag och Wille sydde heter  
Melvin och Wilfs.
 Så nu  har jag och Wille nått roligt att pyssla med när han är här hos mig.
Det är 17 monster i boken, så då är det 15 kvar att sy och  pyssla i hopp.
Vi använde flease tyger och lim.
Jag sydde monstren på symaskinen,
sen fick Wille vända dom till rätan  och fylla dom med vadd. Jag sydde sedan i hopp hålet  för hand med små små stygn. 
Ville att Wille skulle kunna dekorera dom med mun och ögon  därför använde vi lim.
Annars ska man sy eller använda applikationsvlieseline.  

Så här ser boken ut
av
Fiona Goble

Wilfs

Melvin


Kommentarer

Populära inlägg