Vit hönsnäts krans till påsk med sydda ägg, med änglar bilder och spets ....visar hur jag gjort den




Fin krans till påsk



Kransen är ca 30 cm rakt över.
Äggen är ca 10 cm.

Den här modellen kostar 275 kr + frakt 36 kr att beställa

skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.
  kickioskarsson@hotmail.com
eller
  skicka meddelande till mig på min sida på 
facebook: kickis sytt nytt och nött
så skickar jag betalnings upp gifter till dig.


Här nere på sidan visar jag med bilder hur jag gjorde den



Började med att klippa ut äggen på bomulls tyg och spets tyg.






















Krans stommen

Jag har använt grovt  hårdare ståltråd och hönsnät.







Jag rev tyg remsor i bomulls tyg och klippte spets tyg i remsor som jag först snurra fast runt hela kransen.
Sen knöt jag korta bitar läns hela kransen . Jag gjorde varannan bomulls remsa och varannan spets.
Sen sydde jag rund kransen med smyg stygn så att knutarna inte ska gå upp.
Sen klippte jag kransens fransar med en tagg saks till önskad längd på fransarna.










Sydde fast äggen från baksidan 




Änglar bilderna har jag strukit på äggen ,
använde mig av trasferpapper  (papper som man skriver ut med på skrivare och stryker fast på tyg)



Kommentarer

Populära inlägg