I dag gjorde jag söta rosa harar till påskriset





Söta harar till mitt påskris


Ner till visar jag hur jag gjorde dom






Jag hitta ett mönster på nätet, där man skulle göra hararna med papper.
Jag skrev ut mönstret i lite tjockare papper på skrivaren

Jag limma rosa flease tyg på baksidan, sen klippte jag ut haren
Sen limma jag tyg även på andra sidan.Klippte ut haren igen.






Här klippte jag ett långt jack som ska göra att haren ser 3D ut.
Lägger en lim rand utefter ena klippta kanten.
Lägger jacket lite omlott och pressar i hopp.
Tog hjälp av så klämmor att hålla i hopp, till det torkat.
Hade söta rörliga ögon som jag limma på hararna.
Klippte till sidenband för rosett och upp hängnings ögla.
Vek sidenbandet på mitten, sen gjorde jag en knut där jag tyckte att upp hängningen räckte.
Tog en stor stopp nål som jag trädde sidenbanden på.
Stack in nålen från baksidan, så att öglan för upphängning hamna på baksidan.
Drog så att knuten va mot haren.
Limma lite där bak så att upp hängningen hamna så att haren hängde rakt.
Limma fram mellan sidenbanden, så att rosetten jag skulle knyta inte åker ut.
Knöt en liten rosett.

Klippte ändorna på sidenbanden så att det inte hängde i ögonen på haren.






Kommentarer

Populära inlägg