så här gjorde jag ägg till påskriset " påskpyssel "




Påsk ägg i filt

Tänker ha färgglatt i påskriset. 
Så jag börjar med att pyssla i  hopp lite  ägg i filt.
visar här nere hur jag gjorde dom.



Vad  som behövs till äggen.Filt, söta stickers, pärlor, sidenband, mönster på ägg, penna. 
jag köpte filt mix och stickers  på  ICA kvantum. 
Kommer inte ihåg om filten kosta 29 eller 39 kr, tycker att det va ett bra pris för 10 ark,  stickers kosta 20 kr.
Det andra hade jag hemma.


Klippte ut ägg i olika storlekar. 

La i hopp dom 2 och 2 i samma storlek.

Sen sydde jag i hopp dom i mitten. Jag va lite lat och gjorde det på symaskinen.
Klippte bort trådarna.
Tog tagg saxen och klippte kanterna.
Sydde  dit sidenband för upp hängning. Mina pärlor har ganska stort hål så jag fick igenom sidenbandet med lite drag.
Tog bilder på det, blir nog lättare att förstå hur jag gjorde på bilderna.



Kommentarer

Populära inlägg