Biltemas stickor.... blev en tavla med änglavingar





Min väninna va så gullig i veckan

Med att åka förbi Biltema och titta om stickorna kommit in igen och det hade dom. 
Vi har inte fått tag på dom eftersom dom varit slut när vi har varit dit, tydligen tar det slut fort.....finns många pysslare i vårt avlånga land.Så hon köpte två påsar var till oss så vi klarar oss ett tag.
Nästa helg ska jag åka på pyssel helg till henne :D
Kunde dock inte vänta till nästa helg utan tjuvstarta lite med att prova att göra en tavla.

Finns i min webb butik
kika gärna in




Tavlan är 
ca 14 cm hög och ca 53 cm bred.
Jag limma i hopp stickor med trä lim, sen målade jag, slipa, strök kaffe på den , för att få den att se gammal ut. 
Sen lack,slipa, på med tunt lager färg igen, slipa och sen lack igen.
Sen rita jag upp vingarna på den.
La lim på konturen som jag ritat dit. 
Satt dit jute snöret på limmet,
såg till att trycka dit snöret efter mönstret ordentligt.
Sydde ett litet hjärta i juteväv.
Spika dit några pärlor som dekoration.
satt även dit en spetsrosett och ett berlock.






Kommentarer

Populära inlägg