Gammalt syskrin blir nytt i gammal stil med rosa rosor "Shabby chic"




Mitt fina syskrin

Fick den av en väninna som tyckte att jag hade mer användning av den än hon , eftersom hon hade den i en garderob., då va den inte målad.
Längre ner på sidan finns det bilder på hur jag gjorde. 
Jag använde 
Vit vattenbaserad snickeri färg, 
servetter för (decoupageteknik), vattenbaserad golvlack, sandpapper,
skruvmejsel, vass kniv, pensel, kallt kaffe, schabloner, svart hobby färg, spets, dekorations knappar och min egen stämpel.


Jag använde sagen servetter till locken som jag satt dit  med decoupage teknik.Jag måste bara ha med lite änglar i det jag gör.


Så fint med rosa rosor och spets.


Söt liten rosett i vit spets. 
Jag gillar att sy skrinet har små ben så den kommer upp lite.
                                   
Inuti  i  är det vitt och slitet för att matcha utsidan.
                              



Använt schabloner till svarta trycken.




Här kommer bilder på hur jag gjorde

Så här såg den ut innan jag målade och fixade med den.

Så här gjorde jag om mitt syskrin.

Jag målar tunna lager med färg för att slippa färg som rinner.


Nu skruvar jag bort pinnarna, för att jag ska kunna klä lådorna med servetter.Jag lät pinnarna sitta kvar när jag målade vitt, tyckte att det va smidigt att måla allt vitt först.


Nu är det bara att börja sätta dit servetter (decoupageteknik)

Jag använde hela servetten i taget, till syskrinet gick det åt 3 rosiga servetter och 1 sagen servett.

Lack och slipade några gånger.

Satt dit små bitar av tandpetare, för att jag inte ska behöva leta efter hålen sen.

Slipar , det gör jag mellan varje strykning med färg, lack och kaffe.


Sagen Servetter pryder locken.

Slipar på servetterna, jag lackar och slipar några gånger.


Skär isär lådorna  försiktigt så att inte servetterna blir förstörda.


Lackar

Penslar alla vita delar med kallt kaffe.Även i syskrinet.

Schablon tryck

Dags att montera i hopp alla delar.

Limmar dit dekorations knappar (kallar dom det, kommer inte på vad det heter)

Jag vart jätte nöjd med arbetet.Nu ska jag bara fylla syskrinet med lite sy och pyssel saker.


Kommentarer

Populära inlägg