I dag kom jag igång med första jul dekorationen Julstrumpa skridsko *Shabby chic*






I dag kom jag igång med första jul dekorationen
 Julstrumpa  skridsko  
*Shabby chic*

Det ska bli  julstrumpor fast som  skridskor, har tagit lite bilder medan jag höll  på och sydde i dag som finns här nere på sidan .
Hann  inte bli klar med dom i dag.
Snörning och medar saknas på dom,
 men i morgon är dom klara, 
så då blir det ett nytt inlägg att kika på,
 om man vill se slutresultatet.

Började med att klippt ut mönstret i vitt bomulls tyg.
Sydde dit vit virkad bomulls spets som snörningen ska löpa i.

Jag sydde ena delen, så markerade jag ut på den andra delen,
 så att spetsarna vart exakt på samma ställe.

Här har jag sytt i hopp strumpan.
Hackar kanterna på dom rundade ställena för att slippa få fula veck m.m..
Klippt ut foder i tunnare flease tyg.
Stoppat nederdelen med vadd och sydde en söm så det blev en påse.

stryk på texter och bilder.Jag använder transfer papper från Biltema eftersom jag är jätte nöjd med det pappret.
 Stoppar  in inner fodret i strumpan.
Dekorationen upp till på strumpan vit virkad spets.
Viker ner kanten ca 5 cm.
Syr fast en liten söm mitt bak på ner viket, där fäster jag upp hängnings öglan.
Syr fast spets öglan, sidenrosetten och pärlan 
samtidigt.


Nytt inlägg i morgon med färdigt resultat för den som vill se.

Kommentarer

Populära inlägg