Köks ängel i vitt med ett hjärta i famnen



Så här blev min första Tilda ängel till köket
Shabby chic


 Hon är 80 cm lång som mina flesta änglar :D
Hon är klädd i vit klänning och mamelucker, 
som jag har dekorerat med vit virkad bomulls spets,
halslinningen har en rad med pärlor.
Ett förklädde behöver man också när man ska stå i köket. 
Den är också sydd i vitt bomulls tyg och dekorerad med samma vita bomulls spets. 
Sydde en ficka på förklädet där hon har en liten linne handduk med broderat monogram *E* som i 
Elisabeth
Hon som ska ha ängeln heter det. 
Tyckte att söta mössan passar bra till hennes kläder.
I famnen har hon ett hjärta
 med broderade änglavingar och fin ängel text
*Änglavakt*
Söta små skorna även dom i vitt bomulls tyg, dekorerade med bomulls spetsen och små siden rosor som jag gjort.
Hon har knäveck, så hon kan sitta fint.
Bak till vid vingarna sitter det fast ett vitt sidenband för upp hängning.
Mönstret på kroppen är från en bok av Tone Finnangers,
 på Tilda änglar. 

Just denna är såld
Men går att beställa en likvärdig

Tilda ängel  Pris:400 kr + frakt 42 kr
Jag sam fraktar 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
så skickar jag betalnings upp gifter till dig.

kika gärna in i min webb butik
www.kickissyttnyttochnott.se

Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också
 http://www.tradera.com/auktioner/Kickis_Sytt_Nytt_och_Nött 



Kommentarer

Populära inlägg