Pysslat med canvastavlor och servetter i dag :D



Egen designade canvastavlor


Kom på att jag hade några sagenservetter som jag kunde ha som motiv på mina tavlor.
Så det vart en balettdansös och en söt ängel tavla.
Jag har sett en del som gjort motivet på baksidan av canvastavlan så jag gjorde det jag med, 
för att få en riktigt gammalt utseende på tavlorna.
Dekorerade med en spets kant på tavlan och gjorde en ros av samma spets.

Som decoupage lim använder jag trä lim blandat med vatten.
Ta bort alla lager av servetten så att bildsidan är kvar.
Jag penslade på med lim på tavelduken rikligt
innan jag la dit servetten, sen duttade jag med penseln tills jag fick dit servetten utan en massa bubblor.
Lät det torka och penslade på ett lager på servetten.
Sen målade jag ramen med en brun färg ut blandad med vatten, sen när det torkat så penslade jag med kaffe både på ramen och bilden, sen torka igen sen lackade jag hela tavlan
Bilder ner till visar hur jag gjorde.




















  





Kommentarer

  1. Alltid roligt att besöka dig och kolla på vad din kreativitet kan åstadkomma.... du får ha en fortsatt bra söndag kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte roligt att du kikar in :D :)
      Ha en jätte trevlig Söndag
      kram Kicki

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg