Så här söta är Tilda sniglarna utan sina skal :D visar här hur jag klär och dekorerar dom med bilder



Så här söta är sniglarna utan sina skal :D 

Så här gör jag mina Tilda sniglar 
med söta små änglavingar.
Har tagit kort för att visa det.
Här är boken med mönstret på snigeln.
Som ni ser så har jag dekorerat mina annorlunda än i boken.
Det är det som är roligt med att göra saker i egen stil :D  




Bok av Tone Finnangers


Dom  är sydda i bomulls tyg, 
skalen är i Tilda tyger förutom den helvita i brodyr tyg.
Dom är dekorerade med små söta fjärilar, rosor av sidenband, pärlor m.m.
På ryggen har dom en varsin liten klädnypa som håller fast små rep, i änderna på repen hänger det ner en pärla.
Sniglarna är 23 cm långa och 13 cm höga.
Dom ligger på en  liten trä list,  så att dom stå upp utan stöd.













 Så vart det en samling med söta Tilda sniglar till gjorda :D 

Kommentarer

Populära inlägg