Gamla syltburkar som jag dekorerat med Tomteservetter :D



Tomtelyktor



Dom här har jag gjort att ha hemma hos mig och gubben :D 
Jag gjorde först rent burkarna och  tog bort etikerna.
Målade dom två gånger med vit målarfärg,  
lät färgen torka ordentligt.
Medan det torka så tog jag fram servetter som jag ville ha på mina burkar, 
Tog  bort alla lager servett och använder bara det översta lagret  med bild på servetten. 
Sen limma jag dit bilderna från servetterna, 
 jag använde lack som lim.
Det heter decoupage teknik med servetter.
Blev inte så slätt och fint eftersom jag valde så stort motiv,  men jag är nöjd och glad ......lyser så fint :D
Jag har lite sand i botten innan jag lägger i ett litet värmeljus..... Jag har kommit på nått smart för å få i ljuset tänt utan att bränna mig,,,,använder korvtången att sänka ner ljuset :D 



Kommentarer

Populära inlägg