Tavlor i gammal stil med sagenservetter rosmotiv *shabby chic*





Tavlor i gammal stil  med rosa rosor
shabby chic 


Jag har  gjort motivet på baksidan av canvastavlorna. 
För att få en riktigt gammalt utseende på tavlorna.
Jag började med att riva sönder kanterna på tavelduken, där den har häftats fast , syns på bilder vart jag menar, 
inte för mycket eftersom att duken ska sitta kvar på ramen :D  
Sen målade jag hela tavlan med vit snickeri färg.
Lät torka....
Sen slipade jag lite så att det vart lite slitet, 
penslade på med kaffe.
Lät sedan ramarna torka.
Jag penslade på med lim på tavelduken rikligt
innan jag la dit servetten.
Som jag tagit  bort alla lager av servetten så att bara  bildsidan är kvar.
Sen duttade jag med penseln tills jag fick dit servetten utan en massa bubblor.
Lät det torka och penslade på ett lager lack på servetten.  
Sen lät jag tavlorna torka ett dygn.
Slipa lite med sandpapper :D 
 Sen lackade jag hela tavlorna.
Dom är 30 x 21 cm. 


En tavla  Pris: 150 kr + frakt 39 kr

Jag sam fraktar 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
Så skickar jag betalnings upp gifter till dig.
Har även en facebook sida där man kan skicka pm (personligt medelande) till mig 
kickis sytt nytt och nött 

kika gärna in i min webb butik
www.kickissyttnyttochnott.se

Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också
http://www.tradera.com/auktioner/Kickis_Sytt_Nytt_och_Nött


Bilder ner till visar hur jag gjorde.

















Kommentarer

Populära inlägg