Sytt långa och korta vita nyckelband, nyckelringar med spets shabby chic

Spetsprydda nyckelband
shabby chic


Jag har sytt banden i vitt bomullstyg, har bilder nertill om hur jag gjort dom.
Långa nyckel bandet som man kan ha runt halsen är ca 85 cm runt om och ca 2,5 cm bred.
Den har jag dekorerat med vit virkad spets och en vit ros med pärla,
som jag har virkat.
Det korta nyckelbandet som man kan ha runt armleden är ca 25 cm runt om och ca 2,5 cm bred.
Den är dekorerad med vit virkad spets och ett sött metall hjärta som det står
*Made with love *


Den här modellen kostar 
Långa nyckelbandet 69 kr + frakt 11 kr
Korta nyckelbandet 39 kr + frakt 11 kr 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
Så skickar jag betalnings upp gifter till dig.
Har även en Facebook sida där man kan skicka PM (personligt meddelande) till mig 
kickis sytt nytt och nött 
kika gärna in i min webb butik
www.kickissyttnyttochnott.se
Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också
http://www.tradera.com/auktioner/Kickis_Sytt_Nytt_och_Nött





                      


Här är en beskrivning hur jag sydde banden.
Jag klippte remsor av vitt bomullstyg 90 x 12 cm stora och 30 x 12 cm korta.
vek tygremsorna dubbelt, för att få en rak markering,
 så jag lättare kunde vika och stryka in  bandets ytterkanter,
sen vek jag ytterligare en gång så bandet blev 2,5 cm.
Sen sydde jag sömmar på båda ytter kanter,
placerade sedan spetsen i mitten och sydde dit den.
Placerade nyckelringen i bandet och sydde i hopp i ändorna,
 så att sömmen hamnade mellan bandet på insidan.
Sydde sedan söm utan på så nära det gick vid ringen.

               




Kommentarer

Populära inlägg