Sytt ett sött litet Lucia ängel tåg






Dom här små söta änglarna är ca 10 cm höga, huvudbonader är ej inräknade i måttet.
Lucia, tärna och stjärngosse linnena  är sydda i vitt bomullstyg.
Tomte dräkten är sydd i rött bomullstyg,
dekorerad med vitt garn päls och svart band som skärp.
Struten är sydd i vitt bomullstyg, har gjort en pappers strut i så den håller formen.
 Stjärnorna har jag gjort med min silhouette maskin och strukit fast på struten.
Stjärnan på pinnen är tjockt guldfärgat papper.
Lucia kronan har jag gjort av grön mini girlang och satt ner ljusen som jag gjort av blompinnar som jag sågat, vässat och målat.
Lucian har rött siden band runt magen.
Tärnan håller ett ljus i handen som jag gjort som ljusen i lucia kronan.
Hennes glitter är silvriga piprensare.
Bak till har alla fyra söta änglavingar i metall stomme med vitt nylon överdrag.
Syr gärna upp fler om nån skulle vilja beställa :D
Mönstret på kroppen är från en bok av Tone Finnangers,
 på Tilda änglar. 
Kläder och andra detaljer är eget skapande 😊







Ett Lucia tåg kostar 
 700 kr + frakt 66 kr 
Skicka lätt spårbart med posten 
Vill man bara köpa en figur så kostar den 200 kr + frakt.
Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
Så skickar jag betalnings upp gifter till dig.
Har även en Facebook sida där man kan skicka PM (personligt meddelande) till mig 
kickis sytt nytt och nött 
kika gärna in i min webb butik
www.kickissyttnyttochnott.se
Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också
http://www.tradera.com/auktioner/Kickis_Sytt_Nytt_och_Nött

Kommentarer

Populära inlägg