Decoupage på påskägg


Decoupage på påskägg
Har använt ägg i papp klädda med brunt återvinningspapper utvändigt och  invändigt.
Jag har målat dom vita bara på utsidan, sen har jag gjort decoupage på dom med söta påsk servetter och sagenservetter.
Sen har jag dekorerat dom med vit virkad bomullsspets, gula sidenrosor och halvpärlor. 

Dom här säljer jag på Tradera
https://www.tradera.com/profile/items/1322673/kickis-sytt-nytt-och-nott

Prövade att lägga plastfolie 
över servetten när jag skulle sätta dit servetten,  gick jätte bra med små motiv. 
Penslade Decoupage lim på ägget la på servett bilden och sen plastfolie och slätade till försiktigt med fingrarna, väntade en stund och drog bort plasten.
På dom stora äggen var det inte lika lätt, den med helt täckt med servett blev inte helt slät. 

Kommentarer

Populära inlägg