Blommönstrade nyckelband, nyckelringar rosa och blåa


Nyckelband blommönstrade 

Dessa nyckelband har jag sytt i samma tyg som söta miniväskorna med nyckelring från mitt förra inlägg i rosa ljusblått mönstrat tjockare bomullstyg.
Långa nyckel bandet som man kan ha runt halsen är ca 85 cm runt om och ca 2,5 cm bred.
Det korta nyckel bandet som man kan ha runt armleden är ca 25 cm runt om och ca 2,5 cm bred. 

Skriver en beskrivning om man vill sy en själv.
Bandet har jag klippt ut i 6 cm bred remsa som jag vikt dubbelt, rätsidan upp och sytt en söm,
 strukit i sär sömmen och sytt på ett vitt virkad bomulls spets som döljer sömmen.
Sen har jag klippt remsan i två olika längder.
En man kan hänga runt halsen 90 cm,  kort nyckel band 30 cm.
Trädde  nyckelringen i bandet, sydde i hopp ändorna med avigsidorna uppåt. vände bandet så sömmen hamna mellan,
drog ner nyckelringen ner till sömmen och sydde en söm  nära ringen.

Den här modellen kostar 
Långa nyckel bandet 69 kr + frakt 13 kr
Korta nyckel bandet 39 kr + frakt 13 kr 

Skicka e post till mig om du vill beställa nåt av mig.  
kickioskarsson@hotmail.com
Så skickar jag betalnings upp gifter till dig.
Har även en Facebook sida där man kan skicka PM (personligt meddelande) till mig 
kickis sytt nytt och nött 
kika gärna in i min webb butik
www.kickissyttnyttochnott.se
Har även annonser ute på Tradera
kika gärna in där också
http://www.tradera.com/auktioner/Kickis_Sytt_Nytt_och_Nött








Kommentarer

Populära inlägg