sytt söta scrunchie till håret

sytt söta  scrunchie till håret

Blev två storlekar i gulligt mönstrat Tildabomulllstyg,
vit med söta rosa rosor.
Till den stora har jag  använt 80 x 15 cm tyg,
den lilla 45 x 9 cm tyg.
Båda har 18 cm resår 1 cm brett.
Jag vek tyget på längden och sydde en söm, lämnade ca 4 cm i ändarna osydda,
sen sydde jag i hopp kortsidorna så det blev en ring av tyget.
Hålet som blev kvar trädde jag i resåren och sydde i hopp resårbandet.
 hålet sydde jag ihopp med symaskinen, man kan sy det förhand också, 
syns mindre då, det ska jag göra nästa gång jag syr nya scrunchier.
Färdig storlek lilla hela 11 cm rakt över platt mått  och 4 cm bred.
Stora hela 18 cm  rakt över platt mått och 6 cm bred.





                                                               
     

Kommentarer

Populära inlägg